PITANJA PACIJENATA #1

PITANJE:
pitanje hr U posljednje vrijeme sam imao nesanice i zabrinut sam je li taj manjak sna pogoršao stanje moje već oslabljene kose? Može li nedovoljno spavanja uzrokovati ispadanje kose? Ukoliko može, mogu li učiniti nešto da zaustavim ispadanje kose, osim što bih trebao više spavati?

ODGOVOR:
Da, manjak sna može dovesti do ispadanja kose. Prosječno osam sati sna je neophodno kako bi bili zdravi, jer manjak sna dovodi do iscrpljenosti organizma, narušene koncetracije, razdražljivosti, debljine, kao i mnogih drugih zdrastvenih problema, uključujući i prorjeđenje kose. Spavanje je vrijeme kada se tijelo oporavlja. Manjak sna može isušiti kosu i učiniti je lomljivom i beživotnom. Čak može uzrokovati sporiji rast kose i možete primijetiti više dlaka na Vašoj četki nego obično.

Nedovoljno sna utječe na imuni sustav tijela i dovodi do unutrašnjeg fiziološkog stresa. Manjak sna može utjecati čak i na Vašu mentaInu i fizičku izdržljivost te na nivo hormona koji su potrebni Vašem tijelu. Količina sna koja je potrebna razlikuje se od osobe do osobe – neki ljudi se osjećaju potpuno oporavljeni nakon nekoliko sati sna, drugima je potrebno između 8 i 9 sati sna.

Stres može izazvati različite forme ispadanja kose, primjerice telogeni efluvij, a može biti i okidač za pojavu alopecije areate, pa stoga nije izneneđenje da manjak sna kao oblik stresa također može negativno utjecati na Vašu kosu.

Odlazak kod stručnjaka za probleme sa ispadanjem kose (liječnika trihologa) je potreban ako ste zabrinuti zbog prorjeđenja kose koje je uzrokovano manjkom sna. Liječnici triholozi će na temelju pregleda moći utvrditi postoje li i neki drugi razlozi koji mogu dovesti do ispadanja kose kao što su genetski gubitak kose, problemi sa štitnjačom ili anemija i mogu odrediti adekvatnu terapiju koja najbolje odgovara Vašem tipu gubitka kose.

Omogućite sebi uvjete da lakše zaspite. Pripremite se za san otprilike sat vremena prije odlaska u krevet, isključite kompjutere i mobilne telefone te se opustite uz čitanje i topli napitak. To će Vam pomoći da lakše zaspite. Ako se Vaši problemi sa spavanjem i dalje nastave, morat ćete porazgovarati s Vašim liječnikom obiteljske medicine kako bi otkrili razloge nesanice. Opći savjet za one koji su zabrinuti zbog suhe i lomljive kose uključuje tretiranje krajeva kose s regeneratorima koji se ne ispiru ili maskom za kosu koju ćete držati cijelu noć. Ti tretmani Vam mogu pomoći u poboljšanju stanja kose, ali neće izliječiti gubitak kose. Spavanje na satenskim ili svilenim jastučnicama može smanjiti trenje dok se okrećete tjekom Vašeg sna i tako smanjiti oštećenje kose.