ISPADANJE KOSE ZBOG DIJETA


dijeta Svakim danom raste broj istraživanja o utjecaju prehrane na gubitak kose. Nova su shvaćanja da je gubitak kose multifaktorske prirode, te da nasljedna komponenta nije jedini uzrok, odnosno poticajni čibenik ispadanja kose. Brojni su drugi faktori, uključujući prehranu i restriktivne dijete, koji mogu izazvati pojavu gubitka kose ili pogoršati postojeće prorjeđivanje kose.
101 HAIR klinika, prateći svjetske trendove i aktualne informacije, osim preporuka za liječenje problema s gubitkom kose, mašćenjem, peruti i tome sličnom, nudi i savjete o pravilnoj prehrani. Već vrlo jednostavne promjene u načinu na koji se hranimo mogu značajno pomoći u sprečavanju gubitka kose, te poboljšati njezin izgled i kvalitetu.
U nastavku Vam donosimo nekoliko smjernica koje mogu pomoći da zaštitite svoju kosu tijekom dijeta.

1. NEDOSTATAK VITAMINA
Restriktivne dijete za mršavljenje i nagli gubitak težine mogu dovesti do nedostatka pojedinih vitamina, što uzrokuje poremećaj kemijske ravnoteže i kasniji gubitak kose. Neke od tih dijeta sadrže previše ili premalo vitamina A, što može rezultirati privremenim gubitkom kose.
Cink, vitamin B12 i biotin tri su nutritijenta koji su preduvjet za zdravu kosu. Bez njih dlaka prelazi u fazu mirovanja i počne ispadati. Nedostatak ovih tvari potrebno je korigirati, u protivnom kosa neće ponovno rasti.
Nedostatak cinka rezultirat će osim toga i promjenama na vlasištu, poput pojave peruti. Cink je neophodan za diobu stanice i proizvodnju kolagena i proteina nužnih koži i folikulima dlake. Pšenične klice, meso, jaja i žumanjci namirnice su bogate ovim mineralom.
Vitamin B12 pomaže u formiranju crvenih krvnih stanica, koje prenose kisik u sve dijelove tijela, uključujući vlasište i folikule dlake. Uključite stoga u prehranu jaja i perad.
Biotin čini kosu i kožu mekom i podatnom. Izvor biotina su: pivski kvasac, smeđa riža, grašak, leća, soja, sjemenke suncokreta i orašasti plodovi.

2. PROTEINI, ŽELJEZO I JOD
Dok ste na dijeti, unos proteina je obično prenizak. U takvim uvjetima tijelo mora razviti mehanizme održanja postojećih proteina, od kojih je jedan stavljanje kose u fazu mirovanja. Dva ili tri mjeseca nakon toga kosa počinje ispadati. Ovo stanje je reverzibilno, i rješava se dodavanjem proteina prehrani. Proteini iz mesa su najbolji, ali ima i biljnih izvora proteina kao što su orašasti plodovi, sjemenke i mahunarke.
Niske razine željeza u krvi isto tako uzrokuju ispadanje kose, zato je potrebno unositi hranu bogatu željezom kao što je soja, sjemenke bundeve, bijeli grah, leća, špinat i meso.
Jod je još jedan nutrijent neophodan za zdrav rast kose. Sol je jodirana, ali nažalost jod u soli je teško probaviti, jer ga je teško apsorbirati. Tekući suplementi joda su bolji izbor.

3. SILICIJ I PREHRANA BOGATA ZASIĆENIM MASTIMA
Silicij je esencijalni sastojak hrane, a teško ga je naći u prehrani u Zapadnom svijetu. U Aziji se redovito koristi jer mnogi Azijati u prehranu uključuju rižu i sirovo povrće. Silicij čini kosu čvrstom, te povećava njezinu elastičnost i otpornost. Namirnice koji sadrže silicij su: riža, zob, zelena salata, celer, šparoge, luk, kupus, jagode, krastavac i sjemenke suncokreta. Ovi izvori silicija su dobri SAMO ako su organski uzgojeni.
Također, hrana s visokim udjelom masti povećava gubitak kose.

Riječ je o tvarima koje mogu smanjiti unos hranjivih tvari u tijelo i uzrokovati povećanje razine adrenalina, što uzrokuje stvaranje više androgena, koji pak uzrokuju gubitak kose.

Ako unatoč ovim prehrambenim smjernicama još uvijek imate intenzivno ispadanje kose, obratite se stručnom timu u 101 HAIR klinici za probleme s kosom i njegu kose. Nakon konzultacije pomoći ćemo vam u planiranju tretmana, te u rješavanju Vašeg problema.